Afdrukken

GSM GPS Alarm Inbouwen

 

 

- Alarmsystemen SPY - Alarmsysteem Afstandstarten - Alarmsysteem PKE  -

-  Alarmsysteem FM SPY5000 - Alarmsysteem FM SPY9000 -

- Alarmsysteem GSM     - Alarmsysteem GSM-GPS -

- Alarmsysteem Motor Scooter -   Alarmsysteem Motor Scooter FM5000   -

 -   Centrale Portier Vergrendeling  -   Stelmotoren Inbouwen     - Comfort Module -

-  Elektrische Ramen  - Parkeerhulpen - Klapsleutel Transponder -

 

<< Terug naar overzicht Handleidingen - Bezoek ons Technisch Forum >>

 

 

 

SPY_handleidingen_Klein.jpg 

GSM GPS Auto Alarm technische gegevens.

 

 

Het SPY Alarm GSM GPS Track and Trace is een elektronisch bewakings- en voertuigvolgsysteem met de mogelijkheid tot geografische positiebepaling op elk gewenst

moment. Voertuigvolgsysteem zonder abonnementskosten - Tracking via Google-Earth is gratis.

U kunt uw eigen provider kiezen.  Werkt ook met Pre-Paid Sim-Kaarten. Dit systeem maakt .

het mogelijk zonder tussenkomst van een dure server(provider) uw auto, motor, boot, machine, etc.. optimaal te beveiligen en te traceren ( volgen, opsporen, melding bij diefstal, afluisteren, monitoren).

Zo kunt u zonder computer te allen tijde de positie van uw bezitting opvragen door middel  van.sms-text berichten op uw mobiele telefoon.Dit systeem werkt via het normale wereldwijde GSM-Netwerk.


Basis unit gegevens:

1) Basisunit afmetingen: 120mm x 95mm x 36mm

 2) Werk spanning:
12 V +/- 2 V (max. Amperage van GSM module: 2 A)
Max. belasting:
Knipperlichten: 10 A (2x)
Centrale vergrendeling: 10 A
ACC,aan 1,aan 2 en motor: 30 A
Elektrische raam aansturing: -300 mA
Achterklep aansturing: -300 mA
Onderbreking relais: 40 A
3) Alarm geluid volume: 118 +/- 2 dB
Microfoon geluid volume: 100 +/-2 dB
4) Werk temperatuur: -20° C ~ + 70° C
5) Opslag temperatuur: -40° C ~ + 85° C
6) Back-up (nood) zinknikkel batterij: 7,2 V, 800 mA

7) GSM antene GSM netwerk

8) GPS GPRSM netwerk


2. Radio Frequenties: 433,92 Mhz
1) GSM module frequentie: 900 Mhz / 1800 Mhz / 1900 Mhz

 

3. Draadloos afstand bediening gegevens:
1) Werk spanning: 6 V Statisch verbruik: 0 mA
2) Frequentie: 433,92 Mhz
3) Batterij model: CR2016 Lithium Batterij

 

II. Functies autoalarm.

    

1. Alarm aan Druk 1x op de knop   van de afstandbediening, de sirene piept 1x , de knipperlichten knipperen 1x en de
centrale vergrendeling sluit de deuren.
Gelijkertijd wordt de raam sluit puls (300mA) gegeven voor 21 sec.
Na 3 sec gaat het LED lampje knipperen en het alarm is aan.
Als er binnen die 3 sec. een sensor geactiveerd wordt, wordt deze sensor automatisch opnieuw opgestart na
5 sec. als de sensor gestabiliseerd is.

2. Alarm aan (stil) Druk 1x op de knop  van de afstandbediening.
Gevolg is het zelfde als bij “1. Alarm aan”, met uitzondering van de sirene.

3. Alarm uit Met het alarm aan, druk 1x op de knop  van de afstandbediening, de sirene piept 2x , de knipperlichten
knipperen 2x en de centrale vergrendeling ontgrendeld de deuren.
Met alarm aan in de “stil” status, is deze actie zonder sirene.

4. Hulp roepen Met alarm aan of uit druk 2 sec.op de knop  van de afstandbediening, de sirene piept 30x, de
knipperlichten knipperen 30x en de motor wordt uit gezet.
Druk nog 1x op
 van de afstandbediening voor een pauze. (uitzetten).

5. Auto lokaliseren a.Met alarm aan. Druk 2 sec.op de knop  van de afstandbediening, de sirene piept 15x , de
knipperlichten knipperen 15x.
druk nog 1x op
 van de afstandbediening om te pauzeren. (alarm blijft aan)
b.Met alarm aan. Druk 2 sec.op de knop
 van de afstandbediening, de knipperlichten knipperen 15x.
druk nog 1x op
 van de afstandbediening om te pauzeren. (alarm blijft aan)
c.Met alarm in uit. Druk 1x op
 de knop van de afstandbediening, de sirene piept 15x de knipperlichten
knipperen 15x. Druk nog 1x op de
 knop van de afstandbediening om te pauzeren (het alarm blijft uit)

6. Auto op afstand starten Met alarm aan. Druk 2x binnen 3 sec.op de knop  van de afstandbediening om de motor te starten. Voor deze functie dient men zich zelf er van te overtuigen dat de auto niet in de versnelling staat en de handrem is
aangetrokken.

7. Auto op afstand starten + airco Met alarm aan. Druk 2x binnen 3 sec.op de knop van de afstandbediening om de motor te starten. Het airco system start automatisch na 5 sec.

8. Alarm uit door een fout! Als het alarm wordt uitgeschakeld door een fout of onbekende reden, worden de deuren niet geopend of wordt de motor niet gestart binnen 30 sec., wordt het alarm opnieuw geactiveerd (alarm aan)

9. Alarm automatisch aan (optie) Als de motor wordt uitgezet en de deuren zijn gesloten, wordt het alarm automatisch geactiveerd (alarm aan) na 30 sec. en het raam sluit signaal wordt ook gegeven.
Deze optie kan men aan en uit zetten en staat standaard uit. (zie de “Multi-functie” tabel)
10. Deuren (CV) dicht tijdens rijden (optie) a.Tijdens het rijden kan men de CV bedienen via de afstandbediening, nu wordt het alarm niet geactiveerd b.Als de motor gestart is en men drukt na 5 sec. op het rempedaal worden de deuren op slot gedaan (via CV), als nu de motor wordt uit gezet gaan ook de deuren van slot af.
(Deze optie kan men aan of uit zetten en standaard staat deze aan)

11. Deur “open” waarschuwing (optie) a.Staat men geparkeerd en er is één deur niet goed gesloten (deur staat open en contact staat uit) Gaan de knipperlichten 30 sec knipperen. (30x)
b.Staat men geparkeerd en er is één deur niet goed gesloten (deur staat open en contact staat aan) Gaan de knipperlichten knipperen tot dat de deuren zijn gesoten
Deze optie kan men aan of uit zetten en standaard staat deze aan (zie de “Multi-functie” tabel)

12. Achterklep openen Met alarm aan of uit druk 3 sec.op de knop  van de afstandbediening, de achterklep wordt geopend.

13. Motor uit zetten. Tijdens een ritje met de auto kan er iets gebeuren hijacking of bestuurder in nood, kan de auto gestopt
worden door de eigenaar op de volgende manieren.
a.Binnen een afstand van +/- 100 meter kan de eigenaar de motor stoppen via de afstandbediening.
Druk op de knop de
 knipperlichten gaan 30 sec. knipperen en drukt men nu ook op  dan piept de
sirene 15x. de led lamp knippert 1x per sec.
Na 15 sec. de sirene piept 40x in 20 sec. en het led lampje knippert nu 2x per sec.
*Na 35 sec. wordt de motor “aan-uit” (40x), het led lampje knippert 3x per sec., knipperlichten knipperen en
sirene piept constant. Binnen 60 sec. de motor stopt Met het contactslot aan knipperen de knipperlichten, sirene piept en LED lampje brand constant Wordt de sleutel uit het contact gehaald, piept de sirene en knipperen de knipperlichten nog 2 min. het LED lampje brand constant. Motor wordt nog steeds geblokkeerd en dit is alleen op te heffen door de reset drukschakelaar of via de telefoon b. Indien de auto buiten bereik is van de afstandbediening, kan de eigenaar via een telefoon (vaste telefoon
of GSM) de motor uit zetten. zie “GSM route schema”. Indien de motor is uitgezet door de basisunit wordt de eigenaar hiervan op de hoogte gebracht via een GSM bericht.

14. Anti Hijacking (optie). Wanneer deze optie is geactiveerd en er wordt dan tijdens het rijden (of stilstaan met motor aan ) een deur geopend komt het alarm systeem automatisch in de Hijacking mode.
Led lampje knippert 1x per sec.
Na 15 sec. gaat de sirene 10x piepen in 20 sec., en het LED lampje knippert 2x per sec.
Na 35 sec. gaat de sirene 40x piepen in 20 sec. en het LED lampje knippert 3x per sec.
*Terwijl de motor 40x “aan–uit“. En de knipperlichten knipperen.
Na 60 sec. Sirene is aan, LED lampje is aan, de knipperlichten knipperen en de motor wordt uitgezet. (met
de sleutel in het contactslot “ACC aan”)
Haalt men de sleutel er uit (ACC uit) gaat na 2 min. De Sirene en knipperlichten uit, het LED lampje gaat
knipperen .

De motor blijft uit en geblokkeerd.
Opmerking: als de hijacking mode start, kan men binnen 35 sec. deze uitschakelen met behulp van de
afstandbediening.
Na 35 sec. is dit alleen mogelijk met de Resetschakelaar (ACC aan) of via de telefoon.
Als de hijacking mode start wordt er ook gebeld naar het voorgeprogrammeerde nummer. Indien GSM
systeem aan staat (geactiveerd is)
Deze functie staat standaard uit (voor het uit of aan zetten zie de “Multi-functie” tabel)
15. In nood deactiveren.
a. Wanneer de auto in hijacking of bestuurder in nood situatie is gekomen en het alarm is geblokkeerd dus
niet meer uit te zetten via de afstandbediening. Led lampje brandt.
Kan alleen de eigenaar het alarm deactiveren (resetten).
Dit kan op de volgende manier:
Plaats de sleutel in het contactslot en zet hem in de “ACC aan” stand, Sirene en knipperlichten gaan aan (of
waren al aan) (LED lampje was al aan) na 10 sec. druk 5x binnen de 8 sec. op de resetschakelaar.
De sirene stopt en knipperlichten + LED lampje gaan uit, echter de motor is nog steeds geblokkeerd en kan
alleen via de telefoon gereset worden door middel van de pincode (GSM wachtwoord), dit moet binnen 50
sec. gebeuren anders moet men weer overnieuw beginnen.
b. Als de sirene na 3 sec. stopt, het LED lampje brand 2 sec. en daarna langzaam knippert.
Kan je het verkorte wachtwoord invoeren ( Dit zijn de eerste twee cijfers van je pincode (GSM
wachtwoord)
· Wanneer het aantal flitsen van het LED lampje overeenkomen met het eerste cijfer van je pincode, druk
dan 1x op de restschakelaar.
B.v. pincode is *3456# het eerste cijfer is 3, als nu het LED lampje 3x geknipperd heeft druk je 1x op de
resetschakelaar.
· Als het eerste cijfer is ingevoerd gaat het LED lampje 2 sec. branden en daarna weer langzaam
knipperen, wanneer het aantal flitsen overeen komt met het tweede cijfer druk dan weer 1x op de
resetschakelaar.
· Als het verkorte wachtwoord succesvol is ingevoerd, gaat het LED lampje uit en piept de sirene 1x, nu
is het alarm weer gereset en kan weer gebruikt worden op de gewone manier.
Indien niet succesvol gaat het LED lampje branden en de sirene piept niet, doe nu de procedure opnieuw.
Opmerking:
Omdat de pincode de cijfers 1 t/m 9 bestaat, en het alarm geen reset signaal ontvangen heeft als het LED
lampje 9x geknipperd heeft, gaat het LED lampje weer 2 sec. branden en daarna weer knipperen, nu kan de
code opnieuw worden ingevoerd..
Dit wordt 3x herhaalt en als het systeem geen reactie krijgt op de resetschakelaar of de code wordt 3x
verkeert ingevoerd gaat het alarm weer naar de geblokkeerde status.
Nu kan/moet men de gehele procedure weer herhalen.

16. Carwash mode. (optie)
Is het alarm in de Carwash mode (LED lampje is dan aan).
Werkt alleen de centrale vergrendeling, als men op de afstandbediening op de knop
 drukt gaan de deuren
op slot en de knipperlichten knipperen 1x, drukt men op de knop
 gaan de deuren van slot af en de
knipperlichten knipperen 2x.
Het alarm systeem is niet actief en de andere functies van de afstandbediening werken niet.
Deze functie (optie) is standaard uit. (voor het aan of uit zetten zie de “Multi-functie” tabel)

17. Twee traps schoksensor.
Staat het alarm aan en de auto wordt licht geraakt, de sirene piept dan 5x en de knipperlichten knipperen 3x
(fase 1)wordt hierna de auto nogmaals licht geraakt (fase 2) gaat de sirene af voor 30 sec. en ook de
knipperlichten, de motor wordt ook onderbroken.
Wordt de auto zwaar geraakt, treed meteen de sirene af voor 30 sec. en ook de knipperlichten, de motor
wordt ook onderbroken. (direct fase 2)
Fase 1 (groen ledje op de schoksensor) en fase 2 (rood ledje op de schoksensor) zijn apart instelbaar (2x stel
knopje)
18. Microwave sensor. (optie)
Staat het alarm uit druk dan 2x binnen 3 sec. op de afstandbediening knop
 of  wordt het alarm
systeem aan gezet met de microwave sensor actief
Geeft de sensor nu een melding aan het alarm systeem dan gaat de sirene en de knipperlichten aan (30 sec.)
De motor wordt geblokkeerd. (dit is bij knop
 , indien knop  is gebruikt gaat de sirene niet aan.)

19. Spannings onderbreking.
Met de nood batterij geïnstalleerd (standaard), en de auto spanning of Alarm basisunit voeding wordt
onderbroken.
Gaat het alarm systeem de eigenaar bellen en geeft de boodschap “Power was cut off by force”
Belt het eerste nummer dat geprogrammeerd is, daarna 2e en 3e

20. Rijden zonder sleutel functie.
*Als je met de auto wil rijden zonder sleutel. Doe volgende stappen
1. druk op het rempedaal en druk 2 sec. op de afstandbediening knop

2. de sirene piept 1x en het LED lampje gaat snel knipperen
3. laat het rempedaal los en verwijder de sleutel
De auto is nu in de “rijden zonder sleutel functie”, je kan de centrale vergrendeling bedienen via de
afstandbediening, en het alarm wordt niet aangezet (geactiveerd)
Kom je terug bij de auto, stop de sleutel in het contact en druk 1x op het rempedaal, LED lampje gaat nu uit
en het “rijden zonder sleutel functie” is weer opgeheven (systeem is weer normaal)

21. LED lampje status meldingen.
Is er iets gebeurd met de auto, dan kan men aan het LED lampje zien wat er gebeurd is.
1. Met het alarm aan het LED lampje knippert 1x per sec. (normaal)
2. is de schoksensor geactiveerd 2e stage (zware schok) dan knippert het LED lampje 3x per sec.
3. Is er een deur open geweest dan knippert het LED lampje 4x per sec.
4. Is er gerommeld met “ACC aan” (contactslot) dan knippert het LED lampje 5x per sec.
Wordt het alarm uitgezet via de afstandbediening is het systeem weer normaal.

22. Inhalen tijdens noodsituatie. (niet toegestaan in NL)
Als men tijdens het rijden gaat inhalen, en men drukt 2 sec. op de knop
 van de afstandbediening gaat de
sirene piepen en de knipperlichten knipperen voor 30 sec.
Druk men nogmaals op de knop
 van de afstandbediening dan is het systeem weer normaal.

23. Binnen verlichting vertraging.
Is uw auto uitgevoerd met een binnen verlichting vertraging en u activeert het alarm na het uitstappen wordt
het alarm pas na 35 sec. geactiveerd i.p.v. 5 sec.

24. Alarm uit waarschuwing.
Is het automatisch “alarm aan” functie uitgeschakeld.
De sleutel is verwijderd en de deuren gesloten, dan gaan na 5 sec de knipperlichten 3x knipperen ter
herinnering dat je het alarm nog moet aan zetten.

25. Spanning eraf geheugen
Als de voeding (spanning) van het systeem afgehaald wordt, en later weer terug gezet wordt blijft het
systeem in de laatste status.
1. “Alarm aan” blijft , als de spanning weer terug is “Alarm aan”
2. “Alarm uit” blijft , als de spanning weer terug is “Alarm uit”
3. “Hijack mode” blijft , als de spanning weer terug is “Hijack mode”
26. Afstandbediening toevoegen aan de basisunit.
Trap op het rempedaal en zet het contact van uit naar “ACC aan” (dit is de eerste stand van je contactslot)
herhaal dit 8x en laat het contactslot in de stand “ACC aan” staan.
De sirene piept 3x en de knipperlichten branden nu constant het systeem is nu in de “Toevoeg mode”
Druk nu binnen 10 sec. op een willekeurige knop van de toe te voegen afstandbediening, de sirene piept 1x
ten teken dat de 1e afstandbediening is toegevoegd.
Druk dan op een willekeurige knop van de tweede afstandbediening, de sirene piept 2x ten teken dat de 2e
afstandbediening is toegevoegd.
Druk dan op een willekeurige knop van de derde afstandbediening, de sirene piept 3x ten teken dat de 3e
afstandbediening is toegevoegd.
Druk dan op een willekeurige knop van de vierde afstandbediening, de sirene piept 4x ten teken dat de 4e
afstandbediening is toegevoegd.
Maximaal vier afstandbedieningen, en de “toevoeg mode” gaat uit.
Gaat men weer een afstandbediening toevoegen, dan vervallen de andere al toegevoegde
afstandbedieningen, en zullen deze opnieuw moeten worden toegevoegd.

27. Centrale vergrendeling tijd (optie).
De standaard centrale vergrendeling tijd is 0,8 sec heeft men echter een pneumatische centrale
vergrendeling kan het wenselijk zijn om de sluit en open tijd te verlengen naar 3,5 sec.
Dit is een optie en staat standaard op 0,8 sec ( voor het omzetten zie de “Multi-functie” tabel)

28. Multi-functie of opties selecteren.
Met het alarm uit en de contactsleutel op de stand “ACC aan” druk 8x op de restschakelaar.
De sirene piept 5x en het LED lampje gaat aan, nu is het systeem in de “Multi-functie” mode voor 15 sec.
Druk nu (binnen die 15 sec.) op de resetschakelaar voor het aantal keren dat men moet drukken zie de tabel
Voorbeeld: Wil men de functie “Automatisch activeren” uit of aan zetten, druk dan 3x op de resetschakelaar
het LED lampje gaat uit, en daarna druk je op de knop
 van de afstandsbediening om deze optie uit te
zetten, wil men de optie aan zetten druk dan op de knop 
 van de afstandbediening
De sirene piept 2x als de functie beschikbaar is en 1x als deze niet beschikbaar is.
Als een functie veranderd is gaat het LED lampje weer branden en men kan de volgende functie aan of uit
zetten dit weer binnen die 15 sec.
De “Multi-functie” mode wordt automatisch uitgezet als het contactslot op uit gezet wordt of als de 15 sec.
zijn verstreken.

 


De “Multi-Functie” tabel:


 

 

 

29. “Motor aan” waarneming.
De “motor aan” waarneming is er voor, dat de basisunit weet dat de motor draait (aan staat)
Dit is voor de afstandstart functie, en wordt standaard gemeld door geluid dat opgevangen wordt door de
microfoon.
Is het geluid niet toerijkend (kan per auto verschillen) kan men deze functie uit zetten.
Door middel van de schakelaar (J-1) op de basisunit “ON” is aan en “OFF” is uit.
In de “ON” stand gaat het via geluid dat wordt opgevangen door de microfoon, draait de motor en de
geluidsterkte is voldoende dan brandt er een blauw LED lampje op de basisunit, staat de motor uit is het
blauwe LED lampje ook uit.
Knippert het blauwe LED lampje of is het LED lampje uit als de motor draait, dan is het signaal te zwak, en
moet de schakelaar (J-1) op “OFF” gezet worden.
In de “OFF” stand moet de Grijze draad “Engine start sensing AC signal input”aan gesloten worden om de
basisunit een signaal te geven dat de motor is gestart (motor aan is).
Extra info: als er veel geluid van buiten af wordt opgevangen door de microfoon denkt de basisunit dat de
motor gestart is. B.v. bij een cabrio met de kap open of als er een andere auto die veel lawaai maakt naast je
staat, kan men beter de grijze draad optie nemen.

30. Extra info voor afstand starten.
Voor het op afstand starten van de auto moet de handrem goed aangetrokken worden en de versnelling in
zijn vrij staan (neutraal)
Is de handrem niet aangetrokken kan men de motor niet starten en krijgt men een waarschuwing, de sirene
piept dan 3x.
Wanneer de motor succesvol is gestart gaan de knipperlichten 15 min. knipperen met een interval van 5 sec.
dit om de eigenaar te attenderen dat de motor is gestart.
Als er na 15 min. geen actie wordt waargenomen wordt de motor weer uit gezet en het alarm weer
geactiveerd (alarm aan)
Wordt echter het alarm uitgezet via de afstandbediening en met de sleutel het contactslot aan gezet kan men
met de auto normaal wegrijden.
Wordt het alarm uitgezet via de afstandbediening en er wordt binnen 30 sec. geen deur geopend gaat het
alarm weer automatisch op “Alarm aan”.
Wordt nadat de motor gestart is op de knop
 of  van de afstandbediening gedrukt dan stopt de motor en
het alarm systeem wordt weer geactiveerd (alarm aan)
Wordt nadat de motor gestart is de deur geopend zonder het alarm uit te zetten, wordt de motor gelijk
gestopt en gaat het alarm af daarna is het alarm weer in de “alarm aan” mode.
Indien de motor niet aanslaat bij de eerste poging zal de basisunit een tweede poging doen na 3sec.dit met
een maximum van 6 pogingen.
1e start poging met een tijdsduur van 8 sec.
2e start poging met een tijdsduur van 1,6 sec.
3e ,4e ,5e en 6e start poging met een tijdduur van 2,5 sec.
Start de motor niet na 6 pogingen wordt het alarm weer in de status “alarm aan” gezet.

 

III. GSM hoofd functies.
1. Een echt twee weg systeem zonder afstandlimiet.
Wanneer het auto alarm aan staat, en een dief breekt in, stuurt het alarm systeem een SMS met de tekst “Car
door opened by force” en daarna belt het alarm systeem het voorgeprogrammeerde telefoon nummer.
De eigenaar ontvangt een gesproken boodschap “The door opened by force”
Druk nu op # en men komt direct in het Inlog menu, en van uit dit menu kan men het alarm systeem
opdrachten geven.
Met het alarm aan, en men probeert de motor te starten, is de SMS tekst “Engine started by force”.
De gesproken boodschap luid “Engine started by force”.
2. Drie voorgeprogrammeerde telefoon nummers.
Men kan drie telefoon nummers voorprogrammeren in het alarm systeem via de vaste telefoon of een
mobiele telefoon.
De nummers moet zonder spatie ingevoerd worden.
1e nummer b.v. het nummer van uw mobiel.
2e nummer b.v. uw vaste telefoon nummer.
3e nummer b.v. het nummer van een familie lid of kennis. ( deze moet wel geïnformeerd worden)
De telefoon nummers kunnen altijd veranderd worden.
3. Het wachtwoord wijzigen via de telefoon.
Het wachtwoord is standaard *1234# de eigenaar kan het wachtwoord wijzigen met behulp van een
telefoon. (vast of mobiel)
Het nummer begint met een * en eindigt met een # , en bestaat uit vier cijfers. ( cijfers 1 t/m 9 )
Het wachtwoord moet ingevoerd worden zonder spatie.
4. Twee weg gesprek met bestuurder.
Men kan altijd en overal het alarm systeem bellen en met de bestuurder spreken.
Als je het alarm systeem opbelt kan je luisteren via de gemonteerde microfoon en spreken via de
luidspeaker.
Vanuit het Hoofd menu druk op 9 u hoort “monitor or talk now” (luister of spreek nu)
5. 24 uur per dag de status van de uw auto weten. (telefoon)
U kunt 24 uur per dag de status van de auto opvragen via gesproken tekst.
Vanuit het Hoofd menu druk op 5 u hoort de auto status.
(1) Armed (alarm staat aan)
(2) Disarmed (alarm staat uit)
(3) Driving (motor staat aan/de auto rijd)
(4) The engine was cut off ( de motor is uit gezet door het alarm)
6. 24 uur per dag de status van de uw auto weten. (SMS)
U kunt 24 uur per dag de status van de auto opvragen via geschreven tekst (SMS)
A. Arm (01) (alarm aan)
B. Disarm (02) (Alarm uit)
C. Cut off engine (03) (motor uit zetten)
D. Car location (04) (auto zoek functie)
E. Release trunk (05) (achterklep openen)
F. Remote engine cut off (06) (afstand starten uitzetten/onderbreken)
G. Car status monitoring (07) (status opvragen)
H. Remote engine start (08)
Het SMS bericht bestaat uit het wachtwoord (zonder * / #) en de opdracht b.v. het “alarm aan” zetten is
123401 en het “alarm uit” zetten is 123402
Het alarm systeem stuurt een antwoord berichtje terug.

Was het de opdracht A, B, D, E of F dan is het antwoord “Oprerated successfully”(opdracht geslaagd)
Was het de opdracht C dan is het antwoord “Engine was cut off” (motor is uitgezet)
Was het de opdracht G dan is het antwoord “(1) Armed, (2) Disarmd, (3) Driving of (4) The engine was cut
off. ((1) alarm aan, (2) alarm uit, (3) motor staat aan/de auto rijd of (4) de motor is uit gezet door het alarm)
Was het de opdracht H dan is het antwoord “Engine started successfully” (motor succesvol gestart)
7. Via gesproken tekst het alarm systeem besturen.
Begeleid door gesproken tekst het alarm systeem beheren.
U kunt met behulp van een telefoon het alarm systeem status veranderen, u kunt b.v.
Het alarm aan of uit zetten, de motor uit zetten, de auto zoeken, de status opvragen , de achterklep openen of
de motor starten.
Zie voor meer informatie het doorstroom schema.
8. Nood batterij.
Van de fabriek uit is er en nood batterij in de basisunit geplaatst
En wordt opgeladen door het auto systeem
De schakelaar (J-2)op de basisunit staat vanuit de fabriek op OFF (uit)
Deze schakelaar (J-2) moet voor gebruik op ON (aan) gezet worden.
Als nu de voeding voor het alarm systeem wordt doorgeknipt of de auto accu wordt los gekoppeld,
Kan het alarm een melding maken via een SMS bericht “Power was cut off by force” (voeding is door
geweld losgekoppeld/onderbroken) wordt hier niet op gereageerd gaat het alarm systeem het
voorgeprogrammeerde nummer bellen.
9. Extra info GSM gebruik
A. Is de installatie is gereed, schakel de voeding in, het rode LED lampje op de basisunit gaat branden.
Na 5 sec. gaat het blauwe LED lampje knipperen 1x per sec.
Na 15 sec gaat het blauwe LED lampje 1x per 5 sec. knipperen, dit betekent dat het systeem gereed
is.
B. Als de gebruiker het alarm aan heeft gezet per telefoon (gesprek of SMS) kan het systeem alleen per
telefoon uitgezet worden (dus niet via de afstandbediening) het kan ook met de resetschakelaar als
het contact (ACC aan) aan staat.
C. Als het systeem is geactiveerd en een bericht wil versturen (via GSM) en het systeem wordt uit gezet
door middel van de afstandbediening , wordt dit bericht geannuleerd.
D. Als er via de telefoon een foute opdracht wordt verstuurd reageert het systeem niet, en men gaat
terug naar het “hoofd menu”
b.v. als de auto rijd (of stil staat met motor aan)van uit het “Hoofd menu” toets (1) en dan (6) “motor
starten met telefoon” , dit kan niet dus gaat men terug naar het “Hoofd menu”
of tijdens het rijden de opdracht geven “zoek auto” van uit het “Hoofd menu” toets (1) en dan (4)
“zoek auto”
E. Als er via een SMS bericht een foute opdracht wordt verstuurd reageert het systeem niet, en het
systeem stuurt een SMS bericht terug “Operation failed”.
B.v. Als de auto rijdt en er wordt een opdracht getuurd “afstand starten” of “auto zoeken”, dit is geen
logische opdracht en het alarm systeem stuurt een SMS terug met “Operation failed”--

 

 

 

 

 SMS doorstroom schema

 

IV. GSM Alarm installatie.
Simkaart installeren of verwijderen.
Verwijder de spanning en zet de batterij schakelaar op “Off”
Om de SIM kaart houder te verwijderen druk met een dun puntig voorwerp (niet scherp) op het knopje naast
de SIM kaart gleuf, en de SIM kaart houder komt iets naar buiten.
Trek vervolgens deze eruit, plaats in deze houder uw SIM kaart met de contacten aan de boven zijde.
En plaats de houder terug tot dat deze vlak is met de behuizing.

Basisunit installatie.
A. De juiste plaats voor installatie van basisunit.
Plaats de basisunit op een plaats die (tijdens installatie) goed toegankelijk is, meestal onder het
dashboard of in het midden console, maar in ieder geval zo dat het vrij is van bedieninghendels en
andere bewegende delen.
B. Draden aansluiten.
Als de plaats voor de basisunit is gevonden, zoek dan de draden op van de aan te sluiten onderdelen
zoals voeding en knipperlichten etc. verbind deze met de bijgeleverde draadboom en stekkers.
(isoleer de aansluitingen goed om sluiting te voorkomen)
C. Het motor aan signaal.
Als de basisunit is aangesloten kan men testen of het motor aan signaal geregistreerd wordt, zet de
schakelaar (J-1) op de basisunit op “On” en start de motor kijk of het blauwe LED lampje op de
basisunit aan gaat.
Gaat het lampje aan als de motor gestart is, (en weer uit als de motor uit is) dan is het signaal door de
microfoon geregistreerd en is verdere geen actie nodig.
Gaat het LED lampje niet branden of zwak branden moet de schakelaar (J-1) op “Off” gezet worden en
de grijze draad worden aangesloten op een AC spanning (wisselspanning) b.v. van de generator of de
olie druk sensor
Opmerking: ongeveer 85% van de auto’s is detecteren via de microfoon toerijkend en hoeft de grijze
draad niet aangesloten te worden.
D. GSM microfoon.
Voor de juiste werking van de microfoon wordt een afstand van 30 cm van het hoofd geadviseerd.
E. De sirene
De sirene kan men onder de motorkap installeren op een plaats die niet (zonder de kap te openen)
toegankelijk is en niet te heet wordt (uitlaat)
F. Schoksensor.
Monteer de schoksensor op een plaats die bereikbaar is voor controle en afstel werkzaamheden
De gevoeligheid van de sensor is in de fabriek op gemiddeld gesteld. (meestal is dit correct)
Afstellen van de sensor:
Rr zijn twee LED lampjes op de sensor 1x groen en 1x rood beide kan men afstellen.
De afstelschroef is gemarkeerd met “H”(gevoeligheid hoger) en “L”(gevoeligheid lager)
deze kan naar ieder zijn wens ingesteld worden.
Opmerking: Groene LED lampje is Level 1 (lichte schok) en Rode LED lampje is Level 2 (zware schok)
G. Centrale vergrendeling.
Deze kan de bestaande CV installatie aansturen of zelf gemonteerde stelmotoren bedienen.
Bestaande CV systemen kunnen positief of negatief aangestuurd worden met diverse mogelijkheden
voor alle type CV systemen ook pneumatische systemen (mercedes,audi)
voor details zie bijlage “CV Aansturing”


*Rode tekst is letterlijk vertaald
GSM 9.D./E. Als de auto rijdt en er wordt een opdracht verstuurd of ingetoetst dat het systeem niet reageert
En als voorbeeld >> auto rijdt en de opdracht is “cut off engine”
volgens mij moet dit “start engine” zijn ( uitzetten is altijd mogenlijk via de telefoon en starten als de motor
loopt niet.)


 

 

 


 

 


 

gsm-spy-alarmAlarmTroble1

 

 

 

Extra reset optie, laat hierbij de gehele back-up batterij leeg lopen of ontkopel deze in de hoofdunit.

 

 

SPY_handleidingen_Klein.jpg